SEO handler om, at det skal være let at finde, hvad man søger. Hver dag er der i Danmark tusindvis af søgninger på Google. Og selvfølgelig betyder det noget, hvilke søgeresultater, der ligger øverst.
Når privatpersoner såvel som virksomheder søger efter ”tømrer”, ”murer”, ”mad ud af huset”, ”iPhone cover” eller andre produkter/ydelser, klikker de oftest på de øverste søgeresultater. Det gælder derfor om at være synlig dér, når tusindvis af købeklare forbrugere dagligt søger på lige netop dét, som din virksomhed lever af at sælge.
Søgemaskineoptimering er en effektiv og billig salgsmotor
Når man arbejder med SEO og gode placeringer i Google, gør man sig synlig og attraktiv for folk, der selv efterspørger et givent produkt eller en bestemt serviceydelse. Det betyder, at de er væsentligt længere i købsprocessen end folk, som tilfældigt falder over en annonce i en avis. De står rent faktisk og mangler din ekspertise eller dit produkt!
Kort og godt: Søger en forbruger på ”tømrer” eller ”tagrenovering” i sit lokalområde, har vedkommende med al sandsynlighed allerede besluttet sig for at hyre en tømrer til det pågældende stykke arbejde. Ligger din virksomhed i toppen af søgeresultaterne, får I flere kunder. Ganske enkelt!
Sparring – så du får den rigtige løsning for dig
Merehjemmeside vurderer altid den enkelte situation, så vi kan rådgive dig bedst muligt. Vi hjælper dig med at finde de søgeord, dine kunder bruger – og vi kommer med vores anbefalinger. Også hvis vi i nogle tilfælde ikke finder det nyttigt at fokusere specifikt på søgeord. Det kan være i tilfælde, hvor vi ved, at mange kæmper om de samme forbrugere i det samme område. Her vil det i nogle tilfælde være smartere at annoncere med Google Ads.